Saturday, August 19, 2023

Sidetic-alphabet-versus-Turkic-Runes

 


Elimizde bunu ispatlayacak malzeme yokken Side dilinin Hint-Avrupa dili olduğu söylenir. Ama

@crewsproject adlı, sadece bu konularla uğraşan bir topluluğun bir notunu bırakayım aşağıya:

Link: CrewsProject Link for Sidetic der ki >Side alfabesinin kökeni belirsiz.



Ben: >Türk runlarına benzer!




*

Konunun uzmanı ünlü dilci Woudhuizen daha ayrıntılı bilgi veriyor Side alfabesi hakkında/link Woudhuizen Sidetic



Ben de onun yaptığı çizelgeye benim ekimi koyayım/2



'Şekil ve ses olarak birbirine benzerliği yok' mu diyelim? Bağlantıyı görmek zor mu?

*


Woudhuizen şimdi de Finike ve Side alfabelerini karşılaştırır ve aşağıdaki tabelayı verir: Ama ekler ve der ki: tamam. bazılarında paralellik yok...ama... Ben de derim ki: bazısı Finike'den çok Türk runlarına benzer/3

Unicode Turkic runes/4






*


Sonra Luwi alfabesine benzerliği der ve şu tek harfi gösterir/1


Ben de yanına Türk a/ä tamgalarını koyayım/2



İşin ilginci Side alfabesinde, Eski Türk alfabesinde de olduğu gibi bazı harfler sağdan sola veya soldan sağa (ayna görüntüleri) yazılabiliyor olması.

*

Böyle güzel ilerlerken, geri kalan Side işaretlerini belki de Finike alfabesi ile çözebiliriz, diyor.


Ben yine kendi karşılaştırmamı bırakayım:

*

Bir o kadar da Kıbrıs yazısından, diye devam eder.


Bence Türk runlarına daha çok benzerler: Benim notuma bakın: Bence bazı damga daha çok benziyor/hatta tıpatıp aynı/2


*

Kökenini bulamadığı sadece ikisini veriyor Woudhuizen/1


Türk runları da şunlar (Ses değerleri uyuşmasa da)/2-3-4






*

Son olarak kaçınılmaz olarak İtalya alfabelerine geliyor! Etruria ve Cumae alfabeleri ile paralellikleri gösteriyor/1



Bir de ben göstereyim/2


*

Sabırla okuyan herkes sağolsun var olsun.

İyi haftasonları dilerim.

Uzunbacak Adem


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Homeric-words-with-a-possible-Turkic-etymology-Letters-I-PHI-CH-PS-O

  * Homeric words with a possible Turkic etymology letters I - PHI - CH - PS - O  Υ   Φ   Χ   Ψ   Ω * Homeric word  meaning  Türkic word  me...